I form til skituren – iført skistøvler

I form til Skiferien del 1 – iført skistøvler

 

Inden skiferien er det en god ide at træne skigymnastik. Det er små øvelser som forbereder og styrker kroppen på strabadser og riskoen for ømhed og ikke mindst for at undgå skader.

 

Disse øvelser kan gøre hjemmefra

 

Øvelser   –                          

 

  Skitræning på klude (kræver glat og ikke for glat køkken eller bryggers gulv og 2 gulvklude)

 

udgangspunkt – stå med samlet ben på 2 gulvklude

 

Øv 1                                     knæbøjninger

 

Glid nu frem på gulvkluden med det ene ben så du laver en knæbøjning på ca. 90 grader. Træk så benet tilbage og skift over til det andet ben. Lav 3 x 20 gentagelser med en 2 min. Pause mellem hver serie.

 

Øv 2                                     Sideskøjt

 

                                            Skøjt fra side til side med samlet ben. Gentag hele 3 gangen.

 

Øvelsen kan også foregå hoppende fra side til side med samlet ben uden gulvklude.

 

Øv 3                                     knæbøjninger

 

Før nu langsomt benene fra hinanden ud til siden og træk dem derefter sammen igen. Gentag nu 20 gange. Gentag så øvelsen 2 gange til med en lille pause på 1-2 min. mellem hver øvelse.

 

Øv 4                                     Slalom

 

Denne øvelse minder om øvelsen ovenover. Denne gang med kryds. Før nu langsomt benene fra hinanden ud til siden og træk dem derefter sammen igen, men så benene krydser hinanden. Gentag ligeledes denne øvelse 3 gange 20 med 1-2 min. Mellemrum.

 

http://www.gomotion.dk/